Sandra's Kunst- en Vliegwerk

kunst en creatieve experimenten

Art Zuid

Op 8 februari staat deze cartoon op de zelfgemaakte scheurkalender.

Die maakte ik naar aanleiding van mijn bezoek aan de beelden-tentoonstelling Art Zuid. Op het Minervaplein in Amsterdam stond deze prachtige blauwe hond, gemaakt door Marjolijn Mandersloot.

Hij bleef in mijn hoofd zitten door een associatie met een TV-serie (DOC – Nelle tue mani), waarin een blauwe speelgoedhond (cane blu) symbool werd voor verbondenheid en hoop in moeilijke tijden.

Bij veel van de beeldhouwwerken in de tentoonstelling stond een bordje. Dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat honden op de beelden plassen. En dat de beelden ook geen speeltuin zijn, want ze moeten wel na de tentoonstelling weer in min of meer dezelfde staat worden teruggegeven aan de kunstenaars of eigenaars.

Kort daarna kreeg ik weer een leuke tekenopdracht van de ‘durf te tekenen’-weekkalender van Gonneke Prak (week 25 van 2023) om leuke dingen te bedenken voor in je zelfgemaakte vakantieboek.

Dus maakte ik een cartoon met een klein hondje dat opkijkt naar zijn grote blauwe broer en zich afvraagt wat er op dat bord staat.

Eén reactie op “Art Zuid”

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag